torsdag 26 augusti 2010

En sån där natt

Det blir en sådan där natt som vi nu inte haft på flera dagar. Kanske till och med en vecka.
Lurvig slickar och kliar oh jag väser åt honom, går upp och säger till, lägger mig igen. Somnar. Vaknar och fryser. Vaknar och svettas. Väser åt Lurvig. Kastar en strumpa mot bädden när jag inte orkar gå upp igen. Somnar, men sover inte djupt. Vaknar åter av att det slickas.
Kliver upp och sätter på tratten, fast jag vet att öronen genast blir sämre av den.
Sedan sover jag i nästan två timmar innan jag vaknar klockan sju.
Alldeles förkyld.
Nu är det dags för en ny dag.
Och ute regnar det -mysigt!

5 kommentarer:

  1. Inte roligt när man inte får sova.
    Hoppas du får en chans att vila lite på dagen.Krya på dig.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Usch, det där låter som mina nätter. I mitt fall är det upp och kissa minst varannan timme följt av släppa in en skrikig katt nån gång där emellan. Det är frustrerande att inte sova men ännu mer stackars Lurvig som är så kliig.

    SvaraRadera
  3. Yvonne; Det är egentligen inte ett dugg synd om mig, jag är ju ledig hela dagen :)

    Anna; Hm, jag tror att i mitt fall tär det en aning att veta att den lille lurvige ligger där och inte mår bra. Kombinerat med min feber och förkylning försvinner liksom tålamodet. Men nu är det dagen. Och nästa fredag har vi veterinärtid...

    SvaraRadera
  4. Dubbeljobbigt! Hoppas att du kan vara hemma utan att komma för mycket efter och få merjobb sen.

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Nej, jag är ju alldeles ledig hela den här veckan så för den skull ligger förkylningen perfekt. Önskar bara att den lurvige kunde låta bli att klia...

    SvaraRadera