torsdag 12 augusti 2010

En sån där dag, ni vet.

Idag har varit en sådan där dag när inget gått som jag tänkt mig.
Inga katastrofer eller så, bara inget som gått enligt min planering.

Bortsett från visiten hos mamma och pappa i Karlskogaland. Det är så mysigt att svänga in där. Mamma som fixar i trädgården.
Och steker köttbullar till lunch. Hemgjorda.
Pappa som kommer hemfarandes på sin velociped till lunchen. Som att skruva tillbaka tiden sådär en tjugo år.
Fast utan en lillebror och med en Lurvig. Och en egen bil på garageuppfarten.
Och inget rum med vita hästgardiner med spets, eller sänglampa med rosa skärm. Eller hästaffischer som täcker garderob, skåp och dörr. Eller massor med dockor och gosedjur och ännu fler dockor på sängen. (eller kläder över heeela golvet)

Nu var jag i allafall där och åt mammas hemgjorda köttbullar, och fastän inget annat idag blivit som jag tänkt mig blev det rätt bra ändå.

6 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter! Njut så länge du har dem. Jag har bara ett foto kvar, där mina föräldrar står och vinkar bakom spetsgardinen när vi åker iväg.

    Fast med tanke på att de skulle ha varit nästan 100 nu båda två, så är jag nog rätt nöjd med att jag var ganska ung och pigg när de var trötta och sjuka. Jag har väninnor på över 60 år som är trötta och dåliga själva och har sjuka föräldrar att ta hand om också.

    SvaraRadera
  2. Precis så där är det! Fast jag ser det ur din mammas synvinkel i stället1 Inga hästaffischer kvar i flickrummet och dörren som fick ett stort hål ingenom sig en gång för länge länge sedan då lillebrors ilska blev alltför frustrerande en gång.... det hålet är för länge sedan gömt, glömt och övermålat. Men köttbullar och goda bullar till kaffet är det bästa som finns att syssla med för en gammal mamma när "ungarna" kommer hem. MMM så bra vi har det egentligen.

    SvaraRadera
  3. Du har det bra du som kan åka "hem". Själv känner jag mig mest som borta hos mina föräldrar sedan de flyttade från Kga.

    SvaraRadera
  4. Bloggblad; Jag njuter för fulla muggar :) Det är jättemysigt att ha såpass nära att det går att åka över på middag eller lunch sådär!

    Lisette; Ja, hos oss fanns också en lillebror som ibland blev bra ilsk (eventuellt ofta pga att hans storasyster var ganska duktig på att retas...) Och jag tycker förstås att ni mammor är himla bra :)

    Anna; Nu säger jag allt mer sällan "hem", fast det händer fortfarande (till sambons stora förtret. "Hemma är faktiskt hos oss nu" ;) Hur som helst kommer det förstås att kännas annorlunda den dagen de flyttar.

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Nästan i allafall. Det var faktiskt ovanligt snabbt övergående -vilket jag förstås inte klagar över :)

    SvaraRadera