måndag 16 augusti 2010

En liten bloggträff

Förmiddagen ägnades, förutom visiten på Expert, åt att tvätta soffklädseln på före detta vita soffan. Det resulterade inte i en vit soffa utan i kanske lite mindre fläckiga kuddöverdrag, som hänger på tork här och var i lägenheten, samt en tvättstuga som luktade badhus (satsade hårt på klorin...).

På eftermiddagen styrde Lurvig och jag kosan mot Kumla och jag är åter lite fascinerad över bloggvärlden. Vi skulle göra en "kik förbi" hos den här bloggerskan, som visade sig vara så trevlig och lättpratad att tiden flöt iväg och snabbkiken blev två och en halv timme.
Boenden, skolstarter, hästar, hundar, nystarter, kameror och en massa annat var på tapeten.

Lurvig fastnade för den Irländska setter-damen, som tydligen luktade alldeles förfärligt gott.
Fastnade för denna dam gjorde även Lurvigs matte. Så otroligt kelig och mysig (det är en sådan här som sambon vill ha, ja om det nu någon gång i framtiden skulle bli aktuellt med ett hundköp). Vi träffade även dottern som är lika gammal som fröken L. Lurvig blev mycket förtjust och placerade sig lägligt så nära (helst på) han bara kunde komma, var hon än satt. En påse fick vi med oss därifrån och ur den har jag här hemma packat upp en massa fisk samt älgfiléer. Nu känner jag mig ungefär som rikast i världen, med en riktigt välfylld frys!

Nu är det kvällen. Läge för tända ljus och te. Sambon jobbar. Under bordet ligger Lurvig och snuuusar och jag, med risk för att vara tjatig, skriver på min slutuppgift.
Så är det.

8 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också ha te och tända ljus.. och en typ färdigskriven slutuppgift? Istället gör jag en massa annat.

    Låter som en mysig dag i alla fall. Det är skönt att slippa plugga ibland också.. ;)

    SvaraRadera
  2. Och jag tittade på hennes sida och såg en bild på en STÖVARE! Lycka,lycka,lycka!

    SvaraRadera
  3. De la realidad; Nej, slutuppgiften är inte klar än på långa vägar. Knappt hälften faktiskt...
    Te och tända ljus är supermysigt nu när det blir allt mörkare.

    Elisabet; Ja, den vet jag ingenting alls om. Men den där settern var riktigt riktigt fin!
    Och så tipsade jag om din blogg :)

    SvaraRadera
  4. Nej, den bloggerskan har jag inte läst något av, men jag förstår att ni hade det trevligt, det är alltid roligt att träffas live. Jag har träffat jättemånga, och bara känt vid ett enda tillfälle att vi inte hade nåt att prata om IRL... (Det var en perifer bloggare som jag inte sett till hos någon annan här, så ingen behöver tro: VAR DET JAG?)

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Haha, ja, det är bäst att gardera sig med små tillägg ;)
    Nä, jag trodde inte att du skulle känna till den här bloggerskan. Har ju några där i högerspalten som inte brukar synas/kommentera bland de andra jag brukar läsa.

    SvaraRadera
  6. Så kul att träffa en bloggvän! :-D
    Ibland vet man ju mer om bloggvännerna än om sina "ordinarie" vänner, hehe. Fast på olika plan såklart.
    Verkar ju ha varit ett väldigt lyckat besök! Superfin vovve!

    SvaraRadera
  7. Det är en så skön känsla att få känna sig rik i frysen, vedboden eller någon annan stans där man kan hamstra upp lite. O det glädjer mig att ni uppskattar det.

    O tack för en roligt o trevlig pratstund. Hoppas det snart blir igen.

    Krama Lurvig lite från oss med. :D

    SvaraRadera
  8. Så kul det är med bloggträffar, och vilken vacker irländska! :)

    SvaraRadera