onsdag 18 augusti 2010

En ledig dag

När man pluggar är man aldrig ledig. Oavsett vad klockan är på dygnet går det alltid att läsa lite till eller korrigera och utveckla sina egna texter i olika uppgifter.
Men nu är slutuppgiften inskickad.
Och jag är verkligen ledig.
Jättekonstigt.

Då kan man klippa hundöron.
Man kan skura badrum och dammsuga.
Och man kan fika på blåbärspaj med fina kamrater.
Man kan städa bokhyllan och torka ytor.
Rensa bland papper.
Gå solskenspromenad med Lurvig, där rönnarna är alldeles fulla med bär. Man kan skura köket.
Och det går även att ägna ett par timmar åt att lägga ut en massa kurslitteratur till försäljning.
Det är sådant som man kan syssla med den första riktigt lediga dagen på evigheter.
Och det är så skönt!

5 kommentarer:

  1. Vilken skön dag.
    SÅ mycket du har fått gjort!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har fått mycket gjort jag med. Bloggat och bloggat och bloggat.
    Och bloggat.
    Och läst bloggar ,-)

    Tycker nog pv.

    SvaraRadera
  3. tack för världens godaste blåbärspaj! oslagbar!

    SvaraRadera
  4. Mian; Ja, nu har jag ju haft tiden utan att känna att jag egentligen borde något annat :)

    Elisabet; Hi, det blir nästan mer bloggat när jag pluggar. Perfekt som paus/ursäkt ;)

    Malin; Nja, men kul att du tyckte om den. Och det är alltid lika roligt att ha er här!!!

    SvaraRadera
  5. Precis det där med att man aldrig är riktigt ledig kände jag också när jag pluggade. Därför är det skönt att jobba för när man lämmnar arbetsplatsen, då ÄR man ledig (oftast i alla fall).

    SvaraRadera